Koje su metode smanjenja tezine?
2013-07-16 21:47:35
Koje su metode smanjenja tezine?


Prvi savet je da se ne opterećujete isključivo svojom težinom, jer nije svejedno koliko u ukupnim kilogramima teže masti, a koliko mišići, kosti i telesne tečnosti. Cilj je fitness programa zadržati ili povećati kvalitet, a suvišne kilograme smanjiti skidanjem masnih naslaga. To je važno znati, jer mnoge instant dijete i slicni “tretmani” na kraju uz skidanje suvišnih kilograma dovode do smanjenja mišićne mase i telesnih tekućina, uz minimalno ili nikakvo gubljenje masnih naslaga. Rezultat toga je mlitavo telo, a osoba oseća iscrpljenost i umor.
Da bismo efikasno skinuli suvišne masnoće, a pritom izgledali i osećali se dobro, potrebno je ubrzati metabolizam, smanjiti unos kalorija i povećati njihovu potrošnju.

To ćete postići ako u svakodnevni život uvrstite sledeće:
Aerobno vežbanje:
Rekli smo da može biti kontinuirano ili intervalno. Odaberite aktivnost prema vlastitim sklonostima, to može biti sat aerobica u fitness centru, hodanje u prirodi, veslanje, vožnja bicikla, ples, jogging i sl. Bitno je pri tom osigurati dovoljno dugotrajan rad u aerobnoj trening zoni - minimalno 20 min i 3 x nedeljno

Promjeniti način ishrane:
Način ishrane od iznimne je važnosti. Da bi potrošili energiju iz 100 g čokolade morate trčati sat vremena! Zato razmišljajte o onom što jedete!

1g masti ima 9 kal,

1g ugljenohidrata ima 4 kal,

1 g belančevina ima 4 kal,

a jedan g alkohola 7 kal.


Važno je da promenu prehrane započnete postupno, izbacite najpre neke loše navike, npr. umesto sokova pijte vodu, povećajte konzumiranje voća i povrća, a smanjite unos mesa, jedite više kuvanu, a manje pečenu hranu, jedite cešće i manje obroke itd.
Proucavajte zajedno s clanovima porodice literaturu o zdravoj ishrani (npr. mediteranska, vegetarijanska, integralna), jer od presudne su važnosti osoba koja nabavlja namirnice i osoba koja ih priprema.
Istražujte koliko ima kalorija pojedina namirnica, koliko kalorija dolazi iz ugljenohidrata, koliko iz belančevina, a koliko iz masti.
Npr. ako namirnica ima 120 kal sto u prvi trenutak ne izgleda mnogo, a na etiketi piše da ima 9g masti, 5 g belančevina i 5 g ugljenohidrata, Lako se može izračunati da je udio masti 70% i takva namirnica je odlična za izbegavanje!
Pokušajte potpuno izbaciti masti iz svoje ishrane, jer i vašim maksimalnim zalaganjem unećete dovoljnu količinu.

Trening s opterećenjem:

Jednako je važan dio programa skidanja suvišnih kilograma. Osim što će učvrstiti i oblikovati vaše mišiće, rad na fitness spravama i tegovima aktiviraće najveće potrošaće i zaustaviti njihovu razgradnju usled smanjenog unosa energije. Povećanje mase mišića, povećava telesnu sposobnost za izgaranjem masti. Mišićno tkivo troši 25 puta više kalorija od masnog tkiva! Upravo zbog razgradnje mišićnog tkiva, glavnog potrošača energije iz masti, sve dijete lišene fizičkih aktivnosti unaprijed su osuđene na neuspeh.
Prema istraživanjima, održavanje mišićne mase značajno je i zbog boljeg imuniteta organizma, tj. povećane otpornosti na bolesti.

Streching – vežbe istezanja:

Pre i nakon treninga, smanjuje mogućnost povrede, upale mišića i povećava efekte treninga.

Neke upute za skidanje suvišnih kilograma:

- ne započinjite s dijetom izgladnjavanja ili izbacivanja obroka! To može usporiti vaš metabolizam i učiniti vas jos masnijim.

- ne koristite skupe preparate za skidanje kila, koji mogu proizvesti samo kratkoročne efekte. Vama je potrebna promena navika ishrane, što će poboljsati kvalitet vašeg života, a ušteđeni novac iskoristite za kupovinu nove garderobe koja će vam
uskoro trebati!

-zaboravite razne tablice idealnih mera, stanite bez odeće pred ogledalo. Slika govori bolje od sto reči!Uzimajući u obzir vaše genetske karakteristike, odredite realne ciljeve.

- pronađite u svemu zabavu i zadovoljstvo. Ako osecate napor i radite to “zato što morate”, pitanje je vremena kada ćete odustati.

Podeli sa prijateljima na Facebook-u
Facebook

Kontakt

Bulevar Kralja Aleksandra 312
Zvezdara, Beograd

Telefon: +381 11 242 1768

Radno vreme:
Radni dani: 08h - 23h
Subota: 10h - 20h
Nedelja 10h - 19h

E-mail: info@thegym.rs

Gde se nalazimo?