Koja je to anaerobna zona?
2013-07-16 21:46:10
Koja je to anaerobna zona?


To je zona od 85% do maksimalne srčane frekvencije. Pri takvom opterećenju organizam koristi energiju iz ugljenohidrata (u obliku glikogena) uskladištenog u mišićima za kratke i zahtevne aktivnosti kao sto su sprint, skokovi ili dizanje tegova. Intenzitet je toliko visok da sprečava mišićnu sposobnost da proizvodi energiju uz prisustvo kiseonika, te se nivo mlečne kiseline u krvi povećava. Slabo pripremljene osobe imaju niži prag laktatne tolerancije (laktati-soli mlečne kiseline).
Trening u anaerobnoj zoni često koriste sportisti, koji su u ekstremno dobroj telesnoj kondiciji, naročito u intervalnom treningu za podizanje nivoa brzinske izdržljivosti. Kratki trening visokog intenziteta aktivira brza mišićna vlakna i podiže nivo laktatne tolerancije.Ne bez razloga, anaerobna zona naziva se i zona visokog rizika i bez bliskog nadzora trenera nije preporučljiva u fitnessu.
Možda je upravo ovde dobro upozoriti bivse sportiste da izbegavaju metode treninga koje su koristili nekada u sportskom treningu. Vežbe tipa “dubinskih skokova”, naglih ubrzanja i promena smera, skokova na jednoj nozi, itd. najčešće nisu primerene njihovoj životnoj dobi i trenutnoj telesnoj pripremljenosti, te mogu imati stetne posledice na organizam.

 

Podeli sa prijateljima na Facebook-u
Facebook

Kontakt

Bulevar Kralja Aleksandra 312
Zvezdara, Beograd

Telefon: +381 11 242 1768

Radno vreme:
Radni dani: 08h - 23h
Subota: 10h - 20h
Nedelja 10h - 19h

E-mail: info@thegym.rs

Gde se nalazimo?