Artritis,osteoporoza I bol u leđima
2013-07-16 21:49:10
Artritis,osteoporoza I bol u leđima

Pomenuti mišićno skeletni problemi izazivaju veliki broj tegoba i bolnih stanja,pracenih
značajnim troškovima za često nepotrebne terapijske tretmane.Fizičkim vežbanjem
efikasno se mogu prevenirati i lečiti gotovo svi pomenuti problemi.Osteoartritis,hronično
degenerativno oboljenje koje zahvata zglobove(npr.kolena) ne nastaje kao posledica
vežbanja,što je česta pogrešna predrasuda. štaviše,smatra se da redovna umerena fizička
aktivnost predstavlja jedan od suštinskih elemenata terapije u lečenju artritisa.
Osteoporoza predstavlja progresivan gubitak koštane mase koja se brže odvija kod
žena,posebno tokom menopauze.Pušenje,neuhranjenost nastala kao posledica neodgovarajuće
ishrane i smanjena fizička aktivnost ubrzavaju osteoporozu. Kod starijih osoba takvo
stanje može povećati krtost kostiju,preloma(npr.karlice ili butne kosti) i izazvati razvoj
kakrteristične Dovadzerove grbe,koja je posledica degenerativnih procesa koji zahvataju
vratne pršljenove.Unos kalcijuma posebno u mlađem uzrastu može usporiti gubitak minerala
iz kostiju i odložiti pojavu osteoporoze.Međutim,ključni faktor predstavljaju vežbe sa
opterećenjem(s tegovima),posebno u mladosti,koje povećavaju koštanu masu i gustinu u
srednjem dobu i usporavaju njen gubitak u starosti.Vežbe sa opterećenjem u starijem dobu
pomažu da se izbegnu teži padovi i ublaže njihove posledice(Beck i Snow,2003).Dve godine
intenzivnog treninga pomoglo je ispitanicama u postmenopauzi da održe zadovoljavajući nivo
koštane mase(Kemler i sar.,2003).Vežbe s tegovima služe da bi se podjednako delovalo na
žarista smanjene koštane gustine i na gornjim i na donjim ekstremitetima.Osim toga,trčanje
i povećan unos kalcijuma takođe su pokazali zadovoljavajuće efekte ne povećanu kostanu
masu i gustinu donjih delova tela,ali na uštrb koštane mase u gornjim segmentima(Nevil i
sar.,2003).Kontinuirano ucešće u tzv.udarnim sportovima takođe je blagotvorno,posebno za
koštano zdravlje muškaraca koji imaju vise od 40 godina(Van Langendonk i sar.,2003).
Bol u leđima se često javlja kao posledica akutnih ili hroničnih stanja kod slabo pokretnih
i nedovoljno aktivnih osoba.Redovno upražnjavanje vežbi za jačanje trbušnih mišića i
pokretljivosti leđnih mišića i mišića zadnje loze natkolenice,može znatno smanjiti rizik od
bola u leđima ili skratiti i ubrzati oporavak.Među brojnim metodama lečenja koje se koriste
u otklanjanju bola u leđima,uključujući hirurške tehnike,manipulaciju,injekcije i lekove,kao
najefikasnija metoda pokazala se programirana fizička aktivnost. Da biste izbegli povrede
donjeg dela leđa,oslanjajte se na noge kada dižete teret i nemojte teret nositi iznad linije
laktova.Pored toga,za prevenciju bola u leđima preporučujemo sledeće:
• Spavajte s blago savijenim kolenima.Izbegavajte lezanje sa opruženim nogama,na
stomaku i leđima.Koristite tvrđi madrac ili postavite šperploču ispod madraca.
• Sedite tako da vam je jedno ili oba kolena budu iznad kukova.Prekrstite noge ili
koristite oslonac za stopala.
• Neka vam kolena budu savijena dok vozite.Ako vam u sedište nije ugrađen sunđer za
leđa,stavite jastuče iza donjeg dela leđa.
• Dok stojite,oslonite jednu nogu na neki uzdignutiji objekat,posebno dok peglate,perete
sudove ili obavljate druge poslove koji zahtevaju dugo stajanje.
Redovno vežbajte jer ćete tako sprečiti nastanak bola u leđima i održati zdravlje donjeg dela
leđa.

Podeli sa prijateljima na Facebook-u
Facebook

Kontakt

Bulevar Kralja Aleksandra 312
Zvezdara, Beograd

Telefon: +381 11 242 1768

Radno vreme:
Radni dani: 08h - 23h
Subota: 10h - 20h
Nedelja 10h - 19h

E-mail: info@thegym.rs

Gde se nalazimo?